2019. jún 07.

LEGO 41378 - Delfin mentő akció

írta: Hardcore Build
LEGO 41378 - Delfin mentő akció

LEGO Friends - Dolphin Rescue Mission

Egy annyira friss ropogós készletet szeretnék bemutat, amit éppen akkor pakoltak ki amikor megérkeztem a boltba. Nem igazán szeretem az új készleteket, és nagyon-nagyon ritkán építek össze egyet. Amikor megláttam pár hónappal ezelőtt az új 2019-es Friends készleteket már tudtam, hogy valamelyiket be fogom szerezni, annyira rabul ejtett a témakör, és leginkább a témakör színei. Az idei készletek a tenger, az óceán, azon belül is az állatmentés témája köré épülnek. A kiválasztott készletem is, amely szerintem a legjobb a szériában, egy vízalatti jelenetet mutat be, pontosabban egy tenger alatti delfin mentő akciót.

img_2831_1.JPG

Nézzük is mit találunk a dobozban. Kettő útmutató, egy matrica lap, és 3 zacskónyi elem.

img_2834.JPG

Ahogy megnéztem a matrica lapot, egyből feltűnt, hogy a középső két matricának mennyire rossz a nyomtatási minősége. Mivel nem szoktam új készleteket összerakni, válaszoljátok meg, hogy a matricák tényleg ilyen minőségűek szoktak-e lenni? Sajnos nem tudtam nagyon közeli képet csinálni, ezért nem is látszódik a minőség. Valamennyire azért látni, hogy a Rescue matricánál a fekete vonal, középen, mennyire hiányos, maga Rescue feliratnál pedig mintha kifogyott volna a tinta (sajnos nem látszódik).

img_2833.JPG

Nade kezdődjön az építés. Kettő figurát kapunk a készlethez, Kacey-t és Stephanie-t. Mindkettő egy buvárruhát kapott és a hajuk lecserélhető egy búvársiskra is. A búvártalpak felrakásával is volt egy kis gondom, elképesztően könnyen leesnek, és ki is lóg a lábuk.

A figurák után jön a kis vízalatti búvárrobogó. A kis járgányt egy nagy propeller hajta, az orránál pedig két kampós kar kapott helyet.

A készlet fő része a kis egyszemélyes tengeralattjáró. A két propelleres gép elején két flexibilis robot kar, a hátulján pedig egy nyitható raktér, amelynek később jelentősége lesz a kalandban. Hatalmas reflektorok, periszkóp, és egy óriási ablak. A tengeralattjáró tetején található néhány új színű elem a Vibrant Coral nevet kapta, szerintem elképesztően jól néz ki.

Következzen a pici kis korall sziget. Nagyon fontos részlete a készletnek, hiszen itt található a palack amiben a kincses térkép lapul. Igaz, hogy a térkép túl nagy, hogy beleférjen az üvegbe, de most képzeljük bele. Kitekerve a térképet egy üres vásznat látunk csak. Áhá! Kapjuk az infót az útmutatóból, hogy be kell vizezni a térképet, és máris felfedi magát a titkos szív alakú sziget lelőhelye!

img_2842.JPG

A térkép valódinak néz ki, hiszen a következő lépésekben, tényleg egy szív alakú kis szigetet kell összeraknunk.

img_2841.JPG

Ahogy hőseink odaérnek a szív alakú ponthoz, egy hajóroncsot találnak és egy szörnyű esemény tanúi lesznek. Észreveszik, hogy egy kisdelfin szorult a hajóroncs alá, akit az anyja kétségbeesetten próbál kiszabadítani. Szerencsére itt vannak a lányok, a tengeralattjárójuk tele mindenféle felszereléssel. A tengeralattjáró egyik karjában egy nagy kampó található, amelyet ráakasztva a hajó törött árbócára, simán arrébb vontatják a korhadt farészeket. A kisdelfin is egy teljesen új elem.

img_2847.JPG

img_2846.JPG

A készlethez kapunk egy kis golyó/labda szerű elemet, amit nem igazán tudtam hova tenni. Kerestem a leírásban, de végül a doboz hátulján találtam meg ezt a megoldást. Leginkább a kisdelfinnek szolgál támaszul.

img_2855.JPG

img_2863.JPG

Ahogy befejeződik a mentés a lányok visszatérnek az igazi kalandjukhoz, hiszen egy titkos kincses térképet találtak nemrég! A kincsesládát meg is találják a hajóroncsban. Ahogy eltekerjük a kormánykereket, a kerékre szerelt kis lapát kilöki a kincsesládát a hajó rakteréből.

Bepakolják a tengeralattjáró rakterébe a kincseket, elköszönnek a delfin barátaiktól és visszaindulnak a felszínre, a 41381-es mentőhajóhoz, hogy elmondják a jóhíreket a többieknek. Ennél jobban nem is végződhetne a nap!

A készlethez szokás szerint, mint minden Friends készlethez kapunk egy dekorációs csomagot. Ebben az esetben ez a teljesen új, tenger témájú elemek. Ez az eddigi legjobb ilyen pakk szerintem, mert ezeket könnyen fel lehet használni sok helyen dekorációra.

img_2858.JPG

A korall elemek is teljesen újak a készletben:

img_2864.JPG

A tartalék elemek:

img_2854.JPG

A doboz hátulja:

img_2832.JPG

img_2857.JPG

Elképesztően szép készlet, és nem csak ez, hanem a sorozat összes többi tagja. Egy nagyon nagy problémáról szól az idei felhozatal. Szerintem ezek a készletek már tökéletesen beillenek a City témakörű készletek közé. Már nem annyira virágosak, csillogóak, a dekorációk nem kis virágok vagy masnik, hanem tényleg használható elemek. Nagyon eltalálták most ezt a LEGO-nál!

 

Szólj hozzá

friends térkép tenger delfin kincs óceán